Šta stranci kažu o Beogradu?

„Beograd je svet“, rekao je Momo Kapor. Kad je već tako, o Beogradu treba da govore ne samo oni koji u njemu žive, nego i oni koji ga posećuju. Godinama se družim sa strancima i mnogi od njih su boravili u Beogradu, pa sam odlučila da ih pitam kako se njima čini moj grad, šta im se sviđa ili ne sviđa i po čemu će pamtiti svoj boravak u srpskoj prestonici.
Za Snove u koferima svoje utiske su preneli jedna Švajcarkinja, jedan Rus i jedna Amerikanka, svako iz svoje perspektive.

Dajem reč njima…

Salome Egeler (28) je studentkinja iz Švajcarske. Proputovala je pola sveta, živela u Indiji, Hong Kongu i Londonu. Nedavno je bila u poseti drugarici sa kojom je provela pet dana u Beogradu. Ovo je njen prvi boravak u nekoj balkanskoj zemlji.

„O Beogradu nisam znala gotovo ništa. Došla sam pravo sa drugog putovanja i nisam imala vremena da pročitam neki vodič, iako obično to radim. Ono po čemu se Beograd razlikuje od drugih gradova koje sam posetila je nenormalan broj kafića i restorana. Možete da jedete bilo gde, u bilo koje doba dana i noći, što je apsolutno fantastično! Ono najbolje su ljudi, veoma ljubazni i otvoreni, splavovi na Dunavu, stari grad, rakija, doručak i još mnogo toga. 🙂  Jedino mi je pomalo tužno, što umesto da se prelepe stare zgrade obnove, grade se novi oblakoderi. Mnogo mi se svidela atmosfera u kafani gde smo bili, pili rakiju i igrali uz ex-yu rok, a nikad neću zaboraviti trenutak kada je sestra moje drugarice uzela mikrofon i počela da peva sa bendom“.

stranci u beogradu

Nikita (29) je iz Rusije, ali nekoliko godina živi u Helsinkiju. Njegova strast za Beogradom, kako sam kaže, počela je u proleće 2014. Od tada je već četiri puta dolazio.

„Kada sam prvi put stigao u Beograd ništa nije nagoveštavalo da će postati jedna od mojih omiljenih destinacija. Čim sam stigao, primetio sam ogromna sumorna arhitektonska čudovišta iz socijalističkog vremena Jugoslavije. U tom momentu pitao sam se da li je to mesto koje sam zamišljao i zašto sam uopšte ovde. To isto sam mogao da vidim u bilo kom predgrađu prosečnog ruskog grada.

Jedna od stvari koju veoma cenim u Beogradu je što možete naći mesta koja pripadaju starom evropskom svetu koja su gotovo svugde izgubljena. Još uvek idete u kafane i restorane gde vas služe ozbiljni sredovečni konobari, i gde opušteni gosti puše u toku obroka. Za modernu Evropu to izgleda gotovo šokantno! Obožam da odem u kafanu Mornar gde vidite ljubazna i pametna lica ljudi koji izgledaju kao tipična „inteligencija“. Oni razgovaraju, puše, jedu i piju srpsku kafu (ne tursku, to je važno upamtiti)”.

stranci u beogradu

Nensi Kloter (32)  je studentkinja je iz SAD-a, provela je u Beogradu 3 dana, a došla je na poziv drugarice.

„Bila sam na večeri u restoranu sa drugaricom iz Beograda I njenom mamom. Čim su muzičari počeli da sviraju svi su počeli da pevaju i da tapšu u ritmu muzike. To je bilo neverovatno iskustvo zato što sam stvarno osetila toplinu i koliko su ljudi ponosni na svoju zemlju. Nikad nisam nešto slično doživela, osim možda kada se ljudi okupe da pevaju rođendansku pesmu, ali ni tada nije toliko zabavno.

Preporučula bih ljudima da posete Beograd zbog hrane, znamenitosti i muzike. Ali što je još važnije, da iskuse kulturu i istoriju.

Ne sviđa mi se kako se vozi. Kad je taksista shvatio da sam iz Amerike, hteo je više da mi naplati jer je bio ubeđen da imam mnogo novca“.

stranci u beogradu

Ukoliko vi poznajete nekog ko bi hteo da sa nama podeli svoje utiske o Beogradu, javite mi na snoviukoferima@gmail.com, a ja ću to vrlo rado uvrstiti u svoju seriju postova na ovu temu.

Advertisements

Ostavite komentar, volela bih da čujem vaše mišljenje

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )